Photomaniacs.ro
Review-uri produse » Obiective Canon - zoom » Canon EF 16-35mm f/2.8 USM L II

Canon EF 16-35mm f/2.8 USM L II

Canon EF 16-35mm f/2.8 USM L II
Concluzii pe scurt:

Pro
  • imagini sharp cu culori foarte bune si contrast excelent; desi nu este perfect, se poate considera ca fiind cel mai bun obiectiv zoom superangular dedicat fullframe realizat de Canon pana-n prezent
  • focus rapid si precis
  • constructie robusta; rezistenta la praf si umezeala
  • aberatii cromatice bine controlate
  • flare-ul este bine controlat pentru un obiectiv atat de wide

Contra
  • desi in centru este foarte sharp chiar si la f2.8 la toate focalele, colturile nu sunt sharp pe fullframe la f2.8(mai ales la focalele extreme de 16mm si 35mm);pentru aceasta trebuie inchisa diafragma cel putin pana la f5.6
  • vignetare pe fullframe la 16 mm si f2.8(de la f5.6 vignetarea dispare)
  • distorsiuni geometrice evidente la 16mm(rezolvabile usor in postprocesare)


NOTA:
Poate sa fie utilizat cu succes si de utilizatorii de aparate cu senzor APS-C(Canon 40D/50D/60D/7D/550/500D/etc - crop 1.6x), insa acestia ar trebui sa-si indrepte atentia mai degraba catre Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM sau Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM, deoarece pe aceste aparate obiectivul devine 25 mm-56mm, adica pierde principala lui menire de a exista: a fost creat ca un obiectiv superangular.

Comparativ cu vechea versiune pe care a inlocuit-o(Canon 16-35 2.8 L), noua versiune ofera o calitate mai buna a imaginii mai ales in zonele periferice, mai putina vignetare si are un filtru mai mare(acum are 82 mm).Totusi diferentele nu sunt extraordinar de mari...

Comparativ cu Canon 17-40 f/4.0 L obiectivul Canon 16-35 f2.8 L II ofera in primul rand un stop in plus(f2.8 vs f4.0), deci este un obiectiv mai bun in cazul fotografierii in conditii de lumina scazuta(de exemplu in interior); de asemenea este mai wide, lucru semnificativ(16 mm vs 17 mm)
Canon 16-35 f2.8 L II vigneteaza mai putin si este putin mai sharp, mai ales in colturi la diafragma deschisa. De asemenea, este mai greu, mai scump si are un filtru mai rar intalnit pe 82 mm(deci si filtrele vor fi mai scumpe).
Pentru cei care fac peisaje cu aparate fullframe, recomandarea este sa mearga pe Canon 17-40 f4.0 L deoarece, in cazul peisajelor, deseori se folosesc diafragme inchise(f9, f10,f11, f16), iar la aceste diafragme diferenta de calitate in imagini intre cele doua obiective este nesemnificativa
Ambele au o constructie rezistenta la praf si umezeala iar imaginile beneficiaza de culori si contrast de exceptie; ambele accepta filtre

Trebuie spus ca acest obiectiv nu se ridica la nivelul lui Nikon 12-24 f2.8

An aparitie2007
Stabilizatornu
Nr. lame diafragma7
Distanta min de focus (m)0.28
FocusRing-type USM(ultrasonic motor)
Magnificare maxima 0.22
Rezistent la praf si umezealada
Dimensiune filtru (mm)82
Constructie16 elemente in 12 grupuri, incluzand 3 elemente asferice si 2 elemente UD
Greutate (g)640
Dimensiuni89 x 112 mm
Rotatie la focusnu




4695 vizite



Note:
Calitatea imaginii rezultate: 9
Calitatea mecanica a obiectivului: 9
Pret: 7.5


Verdict final: Recomandat
Daca sunteti utilizator de fullframe sau de crop 1.3x si aveti neaparat nevoie de 16 mm fata de 17 mm si de diafragma f2.8 vs. f4.0 atunci merita cumparat; altfel verificati si alte optiuni cum ar fi Canon 17-40 f4.0 L
  
Nu exista informatii adaugate in aceasta sectiune